Skip navigation

Ericssons Årsredovisning 2023

Årsredovisningar

Tillgänglig på English Svenska

Ericsson är en ledande leverantör av lösningar för mobil uppkoppling. Vi genomför en strategi för att nå högre tillväxt och göra Ericsson till ett mer lönsamt bolag. Vi gör detta genom att utnyttja vårt ledarskap inom mobilnät, expandera till företagsmarknaden, samt driva en bestående kulturomvandling.

Årsredovisning 2023

Ericsson Årsredovisning består av fyra olika rapporter: Finansiell rapport, Bolagsstyrningsrapport, Ersättningsrapport samt rapporten Hållbarhet och ansvarsfullt företagande. Den svenska årsredovisningen finns även tillgänglig i European Single Electronic Format (ESEF).

Ladda ner redovisningen

Rapporter inkluderade i årsredovisningen

Finansiell rapport

Den finansiella rapporten innehåller vd-kommentar, strategi, förvaltningsberättelse, moderbolagets bokslut samt koncernbokslut.

Bolagsstyrningsrapporten

Här hittar du information om hur rättigheter och ansvar fördelas mellan Ericssons företagsorgan samt information om de beslutssystem och strukturer genom vilka ägarna kan utnyttja sina rättigheter i Ericsson.

Ersättningsrapporten

Ersättningsrapporten innehåller information om genomförandet av riktlinjer för ersättning till koncernledningen samt en sammanfattning av program för rörlig ersättning till koncernledningen.

Hållbarhet och ansvarsfullt företagande

Rapporten innehåller information om Ericssons sociala, miljö- och bolagsstyrningsmässiga prestationer och aktiviteter samt bolagets påverkan inom dessa områden.

Ladda ner rapporten
Önskar du en tryckt årsredovisning?

Ericssons årsredovisning för 2023 kommer att vara tryckt och kunna levereras från den 25 mars 2024.

Beställ

Tidigare årsredovisningar