Skip navigation
Previous searches
    Suggested searches

      Digitalt event för aktieägare

      26 mars 2021 kl 15:30 CET

      Ericssons aktieägardialog 2021

      Tillgänglig på:

      Vi välkomnade aktieägare till ett digitalt event den 26 mars 2021. Eventet innehöll tal från bolagsrepresentanter, däribland styrelseordförande Ronnie Leten och koncernchef och VD Börje Ekholm. Det fanns även tillfälle för aktieägare att ställa frågor.

      Om eventet

      Agenda

      • Välkommen och introduktion av moderator Peter Nyquist, Head of Investor Relations (på svenska)
      • Öppningstal av Ronnie Leten, Styrelseordförande (på engelska)
      • Tal av Börje Ekholm, Verkställande direktör och koncernchef (på svenska)
      • Kommentar av Jon Fredrik Baksaas, Ordförande i Kompensationskommittén (på engelska)
      • Kommentar av Thomas Strömberg, Huvudansvarig revisor, Deloitte AB (på svenska)
      • Frågestund

      Kontaktperson

      Peter Nyquist, Head of Investor Relations

      E-postadress: investor.relations@ericsson.com

       

      Se talen

      Ronnie Leten
      Styrelseordförande

      Börje Ekholm
      Verkställande direktör och koncernchef

      Jon Fredrik Baksaas
      Ordförande i Kompensationskommittén

      Framtidsriktade uttalanden

      Denna inspelning innehåller framtidsriktade uttalanden. Dessa baseras på våra aktuella förväntningar och är föremål för risker och osäkerhet som väsentligen kan påverka vår verksamhet och resultat. Vänligen läs våra finansiella rapporter och vår senaste årsredovisning för mer information om dessa riskfaktorer och osäkerheter. Eventuella framtidsriktade uttalanden som görs i filmen återspeglar tidpunkten för sändningen och Ericsson avsäger sig uttryckligen skyldigheten att uppdatera dessa framtidsriktade uttalanden och de uppskattningar och antaganden som ligger till grund för dem.

      Årsstämma 2021
      Annual General Meeting 2021

      Årsstämma 2021
      30 mars 2021

      Med anledning av covid-19-pandemin har styrelsen beslutat att årsstämman 2021 ska genomföras utan fysisk närvaro av aktieägare, ombud och utomstående.  Aktieägare har möjlighet att utöva sin rösträtt per post före stämman.