Skip navigation
Previous searches
    Suggested searches

      Årsstämma 2011

      Tillgänglig på:
      Telefonaktiebolaget LM Ericssons årsstämma ägde rum onsdagen den 13 april 2011 i Annexet, Ericsson Globe, Globentorget, Stockholm.

      Protokoll från Årsstämman

      Kallelse till Årsstämman

      Kallelse

      Valberedningens förslag

      • Förslag
      • Bilaga 1 Villkor för styrelsearvode i form av tilldelning av Syntetiska Aktier i Telefonaktiebolaget LM Ericsson 2011
      • Bilaga 2 Presentation av föreslagna styrelseledamöter i Telefonaktiebolaget LM Ericsson
      • Bilaga 3 Procedur för att utse ledamöter i valberedningen, valberedningens uppdrag

      Styrelsens förslag

      Fullständiga förslag finns i Kallelse till årsstämma.

      Deltagande

      Tiden för anmälan till årsstämman har gått ut (7 april 2011).

      Förvaltarregistrerade aktier

      Förutom att anmäla sig måste aktieägare, som har sina aktier förvaltarregistrerade genom bank eller annan förvaltare, begära att tillfälligt vara införd i aktieboken per torsdagen den 7 april 2011 för att ha rätt att delta i årsstämman. Aktieägaren måste underrätta förvaltaren härom i god tid före denna dag.

      Fullmakt

      Aktieägare som företräds genom ombud ska utfärda fullmakt för ombudet. Om fullmakten utfärdats av juridisk person ska kopia av registreringsbevis bifogas eller om sådan handling inte finns, motsvarande behörighetshandling. För att underlätta registreringen vid stämman bör fullmakt i original samt registreringsbevis och andra behörighetshandlingar vara bolaget tillhanda under ovanstående adress senast tisdagen den 12 april 2011.

      Frågor på stämman

      Aktieägare är på vanligt sätt välkomna att ställa frågor under årsstämman. För att underlätta besvarandet av frågor som avses ställas på stämman får frågorna gärna sändas in i förväg till bolaget via epost: investor.relations@ericsson.com.